De magiske 2 år!

salesstyling-177x142

De magiske 2 år. De 2 år som alle snakker om! Det er eftersigende efter 2 år, at man finder ud af, om ens ide er bærernede. De første 2 år er de sværeste, siger folk, og det er som om. at der automatisk er en skillelinje mellem de 2 år. For opnår du 2 år som selvstænding, så er du accepteret, og din ide har været god nok, for ellers havde du for længst drejet nøglen om. Sådan siges det i hvert fald.

I dag er det SalesStylings 2 års fødsesldag.. Åbentbart. For jeg havde ikke selv skænket det en tanke, før jeg så min mor havde delt et minde fra da jeg offentligegjorde min hjemmeside, og dermed min nye baby, min hemmelighed, som jeg havde arbejdet på hen over sommeren, min nye forretning, som jeg har vandet og plejet hver eneste dag i de sidste 2 år.

Jeg møder stadig en masse skeptiske mennesker, der ryster lidt på hovedet, og tænker; kan man virkelig leve af det.? Af omveje har jeg siden hørt, at folk har grinet lidt af det. Som mange andre har jeg også mødt bump på vejen, og folk der ikke altid har villet en det bedste… Men.. Det er faktisk noget af det, som bare har givet endnu mere brændte til bålet, for brænde skal der til. Jeg har siden ideen kom til mig, brændt for at slå igennem, og jeg opdagede ret hurtigt, at jeg indeholdt meget mere end jeg selv regnede med. Ret hurtigt begyndt jeg at få kommentarer omkring min energi. Jeg har som sådan aldrig tænkt over det, men når jeg sammenligner mig med andre iværksættere, kan jeg godt se, at jeg måske har det der ekstra gear, som gør, at jeg bare bliver ved og ved og ved..

Derudover kan jeg bruge så mange ting fra de forskellige steder, jeg har været igennem i mit liv. Helt tilbage fra 7. klasse hvor jeg arbejdede på biblioteket i frikvartererne. For hvad skulle jeg med pauser, når jeg kunne tjene penge, i stedet for at drikke brikjuice og spise ostemadder med de andre..

Som jordbærplukker i sommerferien, hvor tid var penge. Des flere bær – jo flere penge, og jo hurtigere og mere effektive de kunne plukkes, jo bedre.

Som 14 årig blev jeg på daværende tidspunkt den yngste medarbejder nogensinde på McDonalds i Nykøbing. Her blev der lært procedure på alle mulige områder. Der blev læst og studeret, og hver dag knoklede jeg for at gøre mit bedste, og et SMIL blev min bedste ven.

Som 18 årig, tankstation med ansvar og alene vagter. Når vaskehallen gik i stykker, måtte man selv fixe problemet, for jeg stod der altid selv. Kl. 05.00 om morgenen med bakeoff, og luk kl 23.00 med rengøring og optælling af kassen. Hjem på kollegiet og i skole kl 08.00 dagen efter. Tiden blev ikke spildt.

Dirkete efter Handelskolen til Nybolig som kontorelev. Drømmen var at blive ejendomsmægler, og hvorfor tage en uddannelse ad gangen, når man kan tage to.
3 år på fuld tid i Nybolig samtidig med skole både dag og aften, for ikke at tale om ekstra kurser i weekenden og eksaminer som kontorassistent den ene dag, og akadmiuddannelsen den næste.. Puha.. Heldigvis var der stadig tid til byture, og alt hvad der hører med til de år.

I januar 2011 startede et nyt kapitel i HTH som indretningskonuslent. Her fandt jeg ud af, at de ikke kun handlede om indretning, men lige så meget om alt det tekniske bagved, med mål, faldstammer, trætyper, rør, og alt muligt praktisk der skulle tages højde for. Ud på byggepladserne og hjem til Hr og Fru Danmark med mig, og når alt kom til alt, handlede det hele om salg og bundlinje.. Igen noget jeg har kunne bruge i SalesStyling.

Storken kom forbi i 2012, og nu var det tid til et velfortjent farvel til karriere, og et velkommen til et lidt mere afslappet liv, troede jeg.. Efter barsel startede endnu en ny vej. Et arbejde jeg, eller nogen andre der kendte mig, troede jeg skulle være i. Handicaphjælper hos mennesker med respirator. Disse år blev der flyttet grænser, men også modtaget og delt ud af en masse kærlighed. Ens eget liv blev sat i perspektiv, og jeg vidste, mit liv havde så umådelig meget, der kun ventede på mig.

I 2015 kom storken endnu engang forbi med lillesøster, og barslen blev nydt i fulde drag. Efter barsel var det tibage som hjælper, og tankerne om SaleStyling begyndte at spirre. I mange måneder blev nætterne på nattevagt brug til dygtiggøre mig rent fagligt og på at starte virksomheden op, og så hjem og sove et par enkelte timer, og så ellers ud på landevejen og arbejde på virksomheden.. Alt i mens var der også 2 små piger, og en mand, der også skulle have opmærksomhed på hjemmefronten.

I dag er det 2 år siden, jeg knoklede som en sindsyg, og jeg husker tydeligt, da de første penge gik ind i kontoen. Det føles helt mærkeligt, og jeg havde næsten lyst til at føre dem tilbage igen, for jeg gjorde jo bare, hvad jeg brændte for og elskede..

Efter 6 måneder på den måde valgte jeg, at sige hjælperjobbet op. Det var et stort spring, for det var ligesom den faste indtægt, men set i bakspejlet, var det helt rigtigt at gøre det på det tidspunkt. Ret hurtigt begyndte frøene der var sået, at spire, og der blev endnu mere tid til, at arbejde på at så nye frø og få dem til at blomstre. Høstet blev der selvfølgelig også, men som en pige fra landet ved jeg, at det ikke er nok at høste frugterne, der skal også sås nye frø hele tiden..

Hvad mange ikke ved er, at jeg hele tiden har haft ufattelig meget at se til i den forbindelse. De perioder hvor der ikke bliver slået noget op på de sociale medier, er ofte de perioder jeg har haft allermest travlt – så travlt, at der faktisk ikke har været tid til ny markedsføring.

I dag har jeg ca. 17 komplette indretninger placeret i hele Danmark. Dvs. indretning til tomme hjem, med ALT fra sæbedispencer, puder, spiseborde, stole, lamper, gulvtæpper og sofaer og alverdens nips. Derudover laver vi også salgs stylinger til huse der skal havde de bedste forudsætninger for et vellykket salg, og indretninger til private hjem, der ikke vil sælge, men blot bo pænt. Indretninger af huse ned til ca. 150.000 kr. og til millionvillaer blandt Danmarks allerdyreste. Alle opgaver holder vi ligemeget af, og til samlingen hører også Erhvervsopgaver af forskellig art. Bagsiden af medaljen er alle de timer der ligger bagved af administrativt arbejde, og nattevagter har pludselig fået en anden betydning herhjemme.

Men det bedste af det hele er, at jeg har et fast team af søde og dygtige medarbejdere og sparringspartnere. De magiske 2 år er nu gået, og selvom jeg selvfølgelig er drivkræften bag virksomheden, kunne jeg ikke gøre det uden dem, der står mig allernærmest, og hver dag støtter mig igennem rejsen. Jeg tror på, at dette kun er startskuddet, og jeg tænker stolt – JEG GJORDE DET!

På denne dag, og på turen igennem mit lille memory-lane blogindlæg, har jeg sendt en kærlig tanke til alle jer, store som små, der har været en del af min karriere, mit liv, og været med til at forme mig og SalesStyling, til hvor vi er i dag. TAK <3

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *