En helt speciel dag…. Igen i år!

Skærmbillede 2020-10-05 kl. 10.06.40

 
Hvert år, når vi kommer til den 1. oktober går der en særlig følelse igennem min krop. Dagen er speciel for mig, fordi det er den dag, for præcis 4 år siden SalesStyling fik sit CVR- nummer og blev en registreret virksomhed. 
Traditionen tro, er det også dagen, hvor jeg fortæller lidt mere dybdegående omkring firmaet:

Dagen er også speciel, fordi det er 1 år siden PRÆCIS at jeg stod inde i Løvens Hule, og afgav mit ja til at blive partner med Freeway. Det var optagelsesdatoen for programmet, som tilfældigvis faldt på SalesStylings 3 års fødsesldag. 

Jeg har tidligere skrevet om både Løvens Hule og Coronakrisen, der lige gjorde året en hel del anderledes end forventet. Det gider vi ikke snakke mere om. 

Men hvad er der så mere sket?
Hvordan har det været at være Louise midt i alt det her?
Hvor står SalesStyling i dag i forhold til sidst?

Siden min medvirken i Løvens Hule, er den bedste betegnelse nok at SalesStyling er kommet på Steroider. 

Allerede ved første strategimøde stod det klart, at jeg som indehaver havde alt for mange bolde i luften og ting på mine skuldre. Alt gik igennem mig, og med undtagelse af min kollega Camilla og 2-3 faste medarbejdere til indretning og flytning, var jeg med i alle opgaver.
I takt med at vi vækstede SalesStyling, blev der også mere og mere administrativt. Efterhånden gik det meste af mit arbejde ud på at klare det administrative og fordi jeg også varetog alt salg og bogholderi, og de indretningsopgaver som Camilla og de andre ikke kunne nå. Samtidig skulle jeg også nå alle udviklingsopgaverne, vækststrategi og meget mere.  

Derfor var en af de første opgaver sammen med Freeway, at frigive mere tid til mig så jeg kunne bruge min tid udelukkende på driften og fremtiden. 


Det betød at vi bød velkommen til Heidi, som i dagligdagen er vores administrative koordinator. Hun er også den, der assisterer og klarer mange af mine praktiske ting. Hun er min nøgleperson og i tæt samarbejde med Camilla, klarer de to stort set alle dagligdags ting i hverdagen. 

Det er selvfølgelig ikke en manøvre, der sker over natten, men en af mine mest målfaste succeskriterier i dagligdagen er, når der opstår et akut problem og de to helt uden min indblanding løser tingene.
En anden stor ting, der er sket lige efter er, at jeg overgav mit telefonnummer til virksomheden. 


Jeg har bygget SalesStyling op fra mit helt almindelige telefonnummer, som jeg har haft i over 10 år, og det betød dermed at ALLE opkald kom igennem mig. 

Jeg elsker at tale i telefon og have en finger på pulsen og være involveret i alt hvad der skete. Men jeg blev alt for ofte flaskehals og det betød f.eks at hvis der ringede en fragtmand, der skulle levere nogle paller til lagret, så kørte de igen, hvis jeg ikke kunne tage den.

Det samme når kunderne ringede, eller en medarbejder stod med et spørgsmål. Det var en alt for stor stopklods og fra den ene dag til den anden, havde jeg stort set ingen indgående opkald, fordi Heidi tog telefonen og fik taget action på de forskellige ting.

Det har været et stor skridt at tage, at overgive så mange opgaver, ansvar og sågar min telefon til andre, og frygten for at komme i den kasse, der hedder at man er blevet ” for fin” til at tage telefonen, er virkelig ikke fed.

Heldigvis er jeg stadig ikke mere end et opkald væk på nyt nummer og selvom SalesStyling-telefonen ikke ringer direkte til mig mere, så er jeg stadig den Louise man altid har kendt.
At få taget så mange opgaver fra mig, har været en af bedste ting, der er sket for mig.
Alt bogholderi, markedsføring, IT- opgaver tager Freeway, ligesom vi har et tæt og dagligt samarbejde omkring strategi og udvikling af virksomheden. 

Det grundlæggende tema for i år, har været at få styr på alle de tråde der er i en virksomhed, samle dem og få det sat i system og opdateret. Hos SalesStyling vil vi være top professionelle og vi fokuserer hele tiden på hvordan vi kan forbedre virksomheden både overfor vores kunder, ansatte, ledelse og selvfølgelig også på tallene. 

I sommers holdt vi SalesStyling seminar og der kneb jeg mig selv i armen et par gange. Jeg stoppede op og så mig bare omkring. Rundt om det store bord på Godset sad alle mine dygtige medarbejdere og lidt af Freeway, snakkede, grinede og spiste god mad. Vi var samlet og havde overlevet første bølge af Covid-19.
Tankerne fløj tilbage til min start hvor jeg kørte direkte fra vågne nattevagter ud og fortalte om SalesStyling. Alle de 1000 vis af ting jeg har oplevet, alle de lykkelige stunder og alle de slag og lange søvnløse nætter, der havde været, rullede igennem mit hoved, som en spillefilm. 


Jeg bliver tit spurgt om det er gået op for mig hvad jeg har skabt, og jeg er altid i tvivl om hvad jeg skal svare.
På den ene side er jeg mega stolt, når jeg sidder der og kigger udover mit team, og på den anden føler jeg også et stort ansvar for at nå endnu mere. Jeg er nok en smule umættelig hvad angår at opnå mit næste mål, ligesom der følger et større og større ansvar med som direktør.

 
Apropos direktør så er det også en titel jeg stadig skal vænne mig til. På min signatur står der direktør og ofte kigger jeg på det, og forstiller mig sådan en gråhåret, halvskaldet mand i 50’erne med en lille topmave, stilet jakkesæt og briller der sidder i en stor bygning og skriver papirer under velvidende om hvor rig og magtfuld han er, mens han får serveret kaffe af hans yngre sekretær.

Situationen er noget anderledes her, og jeg føler mig ydmyg og en lille smule flov over at en direktørstilling i manges sind nok er ensbetydende med den fordom jeg lige beskrev. 

Jeg vil gerne være en anderledes direktør, et moderne forbillede for iværksættere og for kvinder i topledelse. 

Jeg vokser hver dag med opgaven, og jeg står ved mine fejl og lærer af dem, for fejl vil der altid være. Jeg er ikke perfekt, men jeg gør mit bedste og mere til hver dag, alle døgnets timer for at drive SalesStylings succes videre. 

I alt det her er der også en familie, og et andet succes kriterie jeg vægter højt, nemlig hjemmefronten. Er min familie glad, og trives mine piger? Ser jeg dem nok, og er jeg tilstedeværende nok?
Succes måles ikke i penge man tjener, hvor mange ansatte man har, eller hvor hurtigt man kan vækste en virksomhed.

Den ægte succes og lykke ligger i virkeligheden hos familien og de mennesker som jeg er heldig at dele mit liv med. 

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *